Průvodní myšlenkou celého řešení byla jeho otevřenost, která by umožňovala jednak jeho snadné rozšiřování o další typy písemností a také jeho zdokonalování v rychle se rozvíjející oblasti IT. Proto nabízené řešení vzniklo spíše jako definice rozhraní otevřené komunikace mezi daňovými subjekty a Finanční správou, než aplikace umožňující neuniverzální zpracování. Koncepce rozhraní je podrobněji popsána v dokumentu ROZHRANÍ. Současně byly ale možnosti omezené jednak díky vlastní daňové legislativě, ale také díky pomalému zavádění zákona 297/2016 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů, což znemožnilo zpočátku plné využití elektronické komunikace. Ta byla doplněna až po schválení zákona 226/2002 Sb., novely základního daňového zákona.
Jednou z aplikací využívající uvedené rozhraní je i programové vybavení
umístěné na těchto stránkách, které plně využívá všech možností rozhraní
od získávání číselníkových informací, přes aplikační kontroly písemností
až po jejich odeslání.
Aby nebylo nutné stálé připojení k síti
Internet, je aplikace řešena tak, aby ji bylo možné používat i na lokálním
počítači (v off-line režimu).
Vlastní aplikace je řešena na principech vícevrstvé architektury s důsledně oddělenou vrstvou objektů aplikační logiky, které zpracovávají písemnosti a kontrolují jejich obsah. Tato vrstva je použita jak v serverové části kontrolující podání při příjmu, tak v klientské části při zpracování u daňového subjektu.
Jak a z čeho je to celé postaveno je možné se dočíst na stránkách technologie.